Problem solved.

2012-08-30 | 00:46:02
* Att överdriva en situation, att föreställa sig, dramatisera och försöka förutspå en framtida händelse.
Hjärnan lurar en till att tro det värsta, vilket ger oro.

*Att inte ta reda på fakta innan man gör något.
Leder till dumma beslut/åtgärder som kan få ogenomtänkta slut.

*Att prata med andra om sådant som man egentligen ska hålla till sig själv eller den/de rör.
Leder till en samhörighetskänsla då andra tycker samma, fast denna känsla är direkt onödig. Samt leder detta till skitsnack.

*Att själv tillverka fällor för andra att gå i. När denne ganska säkert kommer göra det.
Leder till en falsk sanning om att man fått någon att visa sitt rätta jag.
 

Detta är bara några exempel på saker som är typiska för att göra ett problem av något som faktiskt inte är det, ett uttryck jag kommit på som jag försöker rätta mig efter. Vet själv att det är mycket begärt, å det är heller ingenting jag själv alltid kan följa. Men man kan alltid försöka, och sådant duger också som argument.


//Fayas
<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0