Väcker mig själv pratandes om nätterna

2010-11-16 | 09:22:54
...Ja som rubriken lyder, det är sjukt jobbigt att vara jag just nu om nätterna. För när jag sover själv så vaknar jag minst en 15 gånger om natten av att jag har olika diskussioner med människor, ibland drömmer jag om dem innan jag vaknar och ibland halv vaknar jag av att jag vänder mig, halvsätter mig upp i sängen och försöker fortsätta diskussionen. Inatt skakade jag av täcket 3 gånger för att 1, väcka personen jag pratade med som inte svarade och 2, för att inse att personen i fråga inte ens låg bredvid mig. Det konstiga är att jag bara lägger mig och somnar om på en gång. Utan att ha en aning om vem fan jag pratar med och oftast är det meningar som "Men hur menade du nu när du gjorde sådär?" "Varför går du inte hem och sover istället för att väcka mig?" osv. Det är sjukt skumt och irriterande, det stör min sömn så mycket att jag knappt kan hålla mig vaken om dagarna som idag, då jag har skola till klockan 17 så är det sjukt jobbigt.

Jag vet flera olika gånger som jag vaknat medan jag pratat med någon riktig människa i sömnen, jag är medveten om vad jag säger och kan på morgonen berätta för den personen precis vad jag sa för konstigt. Det som stör mig med det här jag är med om nu är ju att det inte är någon jag pratar med. Trodde direkt att det kunde vara andligt besök om nätterna, provade förut att be "det" låta mig vara innan jag somnade för natten och det fungerade ett tag. Nu är jag inte rädd hemma längre så jag tror inte att det är något andligt och om det hade varit det så hade jag nog känt igen "anden" efter alla dessa gånger jag vaknade, vet att det är olika personer jag pratar med på nåt sätt.. Blä det är jobbigt helt enkelt..

Någon som känner igen sig eller som har en förklaring eller hjälp att ge?
<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0