Att leva livet fullt ut

2010-03-16 | 11:01:29
Att leva livet fullt ut...Innebär inte det att man gör det man vill,
när man vill? Bara för att man kan? För mig betyder det så i alla fall.
Ta varje dag som den kommer.
Jag förstår dock inte de som tänker att Jag inte borde göra si,
eller inte borde göra så, och då tänker jag på saker som jag inte
Borde göra därför att jag blivit utsatt för saker som Borde
göra mig rädd, eller i alla fall mer försiktig.

Jag kan hålla med om den saken, jag tänker mer och är absolut
mer rädd för saker än jag var förut, förut var jag orädd. Nu är
jag inte alls sådan längre dvs. mer försiktig.
Men jag är fortfarande jag, vilket betyder att jag är
impulsiv och om jag vill någonting på riktigt,
Varför ska jag inte göra det då? För att Jag som varit
med om saker Borde vara rädd?

Varför ska inte jag kunna åka tåg på kvällarna som så många andra gör? Bara för jag vet mer än någon annan precis vad som kan ske, och jag borde vara rädd. Ja!
är man smart så utsätter man sig inte för det, om man är i min sits. Men jag har aldrig påstått att jag är smart, jag har aldrig påstått att jag alltid väljer rätt.

Att välja rätt är alltid det man borde göra, men vem är det som bestämmer vad man borde göra?

Låt mig leva livet fullt ut, begränsa inte mig för det gör mig inte gott.
Ge mig goda råd men bestäm inte åt mig,
för det finns ingenting jag Borde eller inte Borde göra.
<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0